dimanche 23 octobre 2016

Neden yalan söylüyoruz ??

Bu dunya niye yalan var??? Bu dunyada kürsürsüz bir kül yok... herkesin bir sirri var.. veya kendileri korumak için bir ton yalan soyluyorlar... ben o kadar yalanlardan nefret ediyorum ki.. kücükken annem bana hep derki asla yalan soyleme eğer yalan soylersen cennette gidemeceksin bende korktum normal alti yaşindaydim o sirada ne zaman yalan söylemek istesem hiç beceremiyorum o halde hep doğru söyluyorum ama ben boyleyim ama diğerleri yalan soylerken sanki beni aptal zannediyorlar... evet doğru yalan söylüyorlar ama aslinda aptal olan yalan söyleyen kişi.. çunku susuyorum ..evet doğru bildiğim halde susuyorum çunku ne zaman yuzleşsem bir yalan dahada cikartiyorlar.. o zaman daha çok nefret ediyorum.. bu halde hiç olmamiş gibi davraniyorum yani belli etmiyorum.. evet bazen korkuyla yalan soyluyorsun veya mecburen yalan soyluyorsun ama buna gerek yok dürüst olun er veya geç bir gun bu yalanizlarindan yuzleşiceksiniz o zaman napicaksiniz??? Diyeceksiniz ki onu zamani gelince duşunuruz.. neyi duşunuceksiniz?? Yine bir yalan mi? Ne fayda varki!! Dürüst olun.. ve hep sonrasini düşünun... çunku hep yalan söyleseydiniz sonunda yalaniz ortaya çikiyor o zaman daha çok kötüleşiyorsunuz.. ve kimse size guvenmiyor.. o zaman yalanizi birakin gerçeği soyleyin .. evet bazen gerçekler acicak ama zaten sonunda bilecekler... bazen gerçekler söyluyoruz bizi inanmiyorlar veya dinlemiyorlar ustune kusuyorlar bazende kavga edebiliyorlar .. ama sonunda gerçekleri oğrenecekler .. sizde diyeceksiniz ben sana soyledim çunku yalan soylemek istemedim dürüst kaldim o halde sonra size inanicaklar ve güvenicekler.. zaten yalan soylemek çok haram... o iş şeytani işi... çok gunah.. kiyamet gününde allah'in yaninda napicaksiniz?? Ne cevap vericeksiniz?? Birakin yalan söylemeyi.. çunku ne zaman yalan soylerseniz allah'a uzaklaşiyorsunuz cehennem ateşine yakinsiniz.. eğer cehennem ateşinde korkuyorsaniz.. yalani birakin.. iyi olun allah'a dua edin bu dunya aci cekiyoruz çunku allah bu aci veriyor bize ...ama o aci neden veriyor biliyormusunuz? Bizi seviyor ... ve onun icin sabret edelim hep diyoruz neden?? Bir gun deyin allah'im çok sukur aci veren sensin ve bizi seven sensin .. iyiler bu dunyada ceker ama diğer tarafta kazanir... asla ümüdünüzü kaybetmeyin...allah hep bizimle eğer siz allah güvenirseniz ve ne yaşarsaniz yaşayin allahi taraftaysaniz ... O bizi hic birakmicak ... O zaman kötü olmayin..yalan söylemeyin .. ne yaşarsaniz dürüst kalin ... Allah buyuk..inshallah bizi ve butun muslumana yardim eder. (AMIN)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire